Na samym początku chciałam Was strasznie przeprosić, ponieważ przez cały dzień nic nie dodałam ale mam ostatnio strasznie nauki i do tego problemy innego rodzaju. Ale postanowiłam, że ze względu na wszystko znajdę czas na bloga :) Więc juz niedługo bo 29 listopada będzie można obejrzeć go w kinach... Zapraszam do czytania posta, ponieważ można się dużo dowiedzieć o obsadzie :D A wam kto się najbardziej podoba z obsad?? Mi Mozil :D
ANNA (dialogi) ANNA CIEŚLAK ANNA (wokal) MAGDALENA WASYLIK ELSA (dialogi) LIDIA SADOWA ELSA ( wokal) KATARZYNA ŁASKA HANS ( dialog) GRZEGORZ KWIECIEŃ HANS (wokal) MARCIN JAJKIEWICZ KRISTOFF PAWEŁ CIOŁKOSZ OLAF: CZESŁAW MOZIL DUKE: KRZYSZTOF DRACZ KRÓL: MIŁOGOST RECZEK OAKEN: JACEK KRÓL
PABBIE: JANUSZ R. NO
Opis postaci :
Anna
Ma w sobie zdecydowanie więcej przebojowości niż gracji. To osóbka, która najpierw robi, potem myśli, ale jednocześnie trudno o kogoś cechującego się większym optymizmem i opiekuńczością. Jej największym pragnieniem jest odbudowanie utraconej więzi ze swoją siostrą Elsą. Kiedy Elsa przez przypadek uruchamia lawinę magicznych zdarzeń, w wyniku której królestwo Arendelle zostaje skute wiecznym lodem, Anna podejmuje się niebezpiecznej misji naprawy swego świata. Uzbrojona „wyłącznie” w odwagę, nieustępliwość i wiarę w innych dziewczyna wyrusza w podróż, by ratować swoje królestwo i rodzinę.
Elsa Na zewnątrz Elsa emanuje pewnością siebie, wydaje się wyniosła i zdystansowana. To jednak tylko pozory. Elsa żyje w ciągłym strachu, albowiem skrywa pewną tajemnicę… Otóż od urodzenia obdarzona jest mocą tworzenia lodu i śniegu. Jest to zdolność tyleż przydatna, co ekstremalnie niebezpieczna. Dziewczyna żyje pod stałą presją wspomnienia chwili, gdy jej magiczna umiejętność nieomal doprowadziła do śmierci młodszej siostry, Anny. Od tego zdarzenia Elsa żyje w izolacji, nieustannie próbując opanować swoją moc. Pewnego dnia w wyniku silnego wzburzenia emocjonalnego jej niezwykła moc wymyka się spod kontroli a całe królestwo spowija zima. Dziewczyna boi się, że staje się potworem i że nikt, nawet jej siostra, nie jest w stanie jej pomóc.
Kristoff
Typowy człowiek gór. To silny i mocno stąpający po ziemi mężczyzna, który w życiu kieruje się własnymi zasadami. Na pierwszy rzut oka wydaje się być samotnikiem, ale u swego boku ma zawsze najlepszego przyjaciela – lojalnego i strasznie wyleniałego renifera Svena. Kristoff para się wycinaniem bloków lodowych, które sprzedaje w królestwie Arendelle.
Sven
Renifer pociągowy o wielkim sercu, a jednocześnie lojalny przyjaciel Kristoffa. Pilnuje, by jego towarzysz był zawsze tym samym porządnym człowiekiem, którego zna i kocha. Udaje mu się to mimo, że nie potrafi mówić – porozumiewa się za pomocą znaczących parsknięć. Jego życie byłoby z pewnością idealne, gdyby tylko Kristoff przestał używać wymyślonego głosu renifera, wypowiadając się w imieniu Svena (tak jakby renifery rzeczywiście mówiły w ten sposób).
Hans
Przystojny książę z sąsiedniego królestwa, który przybywa do Arendelle na koronację Elsy, gdzie poznaje jej młodsza siostrę Annę. Dorastając w towarzystwie dwunastu starszych braci, Hans przyzwyczaił się do bycia niemal niewidocznym. Anna bardzo dobrze to rozumie. Chłopak jest mądry, spostrzegawczy i szarmancki. Obiecuje nigdy nie odsunąć się od Anny, tak jak zrobiła to Elsa. Być może to właśnie on jest tym, kogo szukała przez całe dotychczasowe życie.
Olaf
Jest dzieckiem magicznych mocy Elsy i najsympatyczniejszym bałwanem w całych górach otaczających Arendelle. Uwielbia się przytulać. Jego prostolinijność, otwartość i nieprawdopodobna umiejętność dzielenia się… na śnieżne kule w całkowicie nieodpowiednich momentach są źródłem wielu niezręcznych, aczkolwiek zabawnych sytuacji. Olaf ma też najbardziej nierealne marzenie na świecie. Ale przecież co go nie roztopi, to go wzmocni.
Książę von Szwindelkant
Swój niski wzrost rekompensuje arogancją. Chce za wszelką cenę zbliżyć się do nowo koronowanej królowej Elsy, oczywiście tylko do chwili, gdy jej trzymana w tajemnicy moc ujawnia się. Wtedy jako pierwszy nazywa ją potworem i stara się zbuntować królestwo przeciwko niej. Nie cofnie się przed niczym, aby objąć panowanie nad Arendelle.
Marshmallow
Ogromny bałwan zrodzony z magicznej mocy Elsy. Jest bezwzględnym strażnikiem odpędzającym intruzów od jej lodowego pałacu. Mówi mało, ale za to jaki ma cios...
Teraz może coś o polskich aktorach
Anna Cieślak
Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie w 2004 roku. Jej debiutem na małym ekranie była rola Julii Gajewskiej w serialu „Glina” Władysława Pasikowskiego (2003-2004), a filmowym – rola Tesi Kluger w filmie „Karol. Człowiek, który został papieżem” (2004). W tym samym roku dołączyła do obsady dramatu „Ono” Małgorzaty Szumowskiej, a w 2005 roku brawurowo zagrała pierwszoplanową rolę Marioli w polsko-luksemburskiej produkcji „Masz na imię Justine” Franco de Peny. Kreacja w tym filmie przyniosła jej wiele nagród w tym Nagrodę Prezydenta Gdyni za najlepszy debiut na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. W latach 2005-2006 związała się z serialem „Egzamin z życia”, a rok później – z telenowelą „Na dobre i na złe” (do 2007). Powróciła też do roli Julii w serialu „Glina” (2007-2008) i pojawiła się w obsadzie „Czasu honoru” (2008). Zagrała kobietę w ciąży w komedii „Jak żyć?” Szymona Jakubowskiego, pojawiła się w roli córki Emila Fieldorfa „Nila” w „Generale Nilu” Ryszarda Bugajskiego (oba 2008) oraz wzięła udział w niezależnej produkcji Jacka Lusińskiego „Piksele” (2009). Kolejnym filmem z jej udziałem była adaptacja sztuki Aleksandra Fredry „Śluby panieńskie” w reż. Filipa Bajona (2010).
Czesław Mozil
Lider polsko-duńskiego zespołu „Czesław Śpiewa”. Pierwsze szlify muzyczne otrzymał w Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze oraz w zespole „Tesco Value”. Polska usłyszała o nim w 2008 roku, wtedy to debiutanckim albumem „Debiut” zawojował polską scenę muzyczną, zdobywając uznanie zarówno branży muzycznej, jak i słuchaczy. 2010 rok to czas drugiego albumu – „POP”, który odniósł niemniejszy sukces. Po nagraniu dwóch płyt oraz ponad 500 zagranych koncertach muzyk zdecydował się na brawurowy melanż i w 2011 roku zasiadł w jury „X-Factor”. Telewidzowie tvn-owskiego talent show poznali go jako sprawiedliwego sędziego programowych potyczek oraz wrażliwego nauczyciela muzycznego smaku. Po tej telewizyjnej bitwie, przyszedł czas na kolejną płytę. Blisko 30 lat po uhonorowaniu Czesława Miłosza literacką Nagrodą Nobla, poetycki świat polskiego pisarza na nowo spotkał się z duchem Skandynawii i tak powstała płyta „Czesław Śpiewa Miłosza”.
Katarzyna Łaska
Od 1995 roku na scenie muzycznej. Grała m. in w spektaklach: „Czarnoksiężnik z krainy Oz”, „Crazy For You”, „Fame” (Mabel), „Piotruś Pan” (Dorosła Wendy), „Grease” (Frenchy) i „Miss Saigon” (Kim), „Złe Zachowanie” i „West Side Story” (Marija) we Wrocławiu, w reż. Wojciecha Kościelniaka. Współpracuje z Teatrem Komedia, gdzie występuje w musicalu „Chicago” oraz z Kompanią Primavera w widowisku muzycznym „Kofta” granym gościnnie w Teatrze Buffo. Brała udział w wielu koncertach i programach telewizyjnych, m.in. „Dzieci Warszawy 1944-2004” z okazji 60-lecia wybuchu Powstania Warszawskiego oraz „Od Solidarności do Wolności” z okazji rocznicy wydarzeń sierpniowych z 1980 roku. gdzie wystąpiła z największymi gwiazdami polskiej sceny. Jej głos doceniany jest również w polskim dubbingu. Zagrała m. in. Arielkę w serialu „Mała syrenka”, Assanę w „Pamiętniku Księżniczki 2” i Mysię w serialu „Bracia Koala”. Zaśpiewała piosenki do wielu filmów Disneya m.in. „Wielki powrót Piotrusia Pana”, „Księga dżungli 2”, „Mój brat niedźwiedź”. Była finalistką XXIII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. W 2004 roku zdała egzamin eksternistyczny i uzyskała dyplom aktorski Związku Artystów Scen Polskich.
Paweł Ciołkosz
Aktor teatralny i filmowy. W 2007 roku ukończył Akademię Teatralną w Warszawie. Debiutował w „Trzech Siostrach” w reż. Nataszy Parry i Krystyny Jandy w Teatrze Polonia. Współpracował również z innymi warszawskimi scenami: Teatrem La M.ort, Teatrem Współczesnym, Och Teatrem oraz Teatrem Syrena. Od 2011 roku jest aktorem Teatru Polskiego w Warszawie. Występuje również w filmach i spektaklach Teatru Telewizji, a jego głos można usłyszeć w produkcjach radiowych i dubbingu wielu filmów fabularnych („Avengers”) oraz animacji („Lorax”, „Artur ratuje Gwiazdkę”). Ma na swoim koncie także role filmowe w „Torze” Krzysztofa Jankowskiego, „Braciszku” Andrzeja Barańskiego oraz „Generale” Anny Jadowskiej i Lidii Kazen. Grał także w serialach, m.in. w „Egzaminie z życia”, „Kryminalnych”, „Na Wspólnej”, „Ranczo” i „Wszystko przed nami”.
Grzegorz Kwiecień
Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie (2009). W Teatrze Narodowym zagrał gościnnie w przedstawieniu Jacquesa Lassall'a (Pan młody w „Umowa, czyli Łajdak ukarany”, 2009). Otrzymał Wyróżnienie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na XXVII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi w 2009 roku. Od 2009 roku w zespole Teatru Narodowego. Na swoim koncie ma role filmowe: „Maraton tańca” (2010), „Enen” (2009), „Katyń” (2007) oraz serialowe: „Głęboka woda” (2013), „Czas honoru” (2011), „Ojciec Mateusz” (2009), „Teraz albo nigdy!” (2008), „Niania” (2007), czy „Klan” (2006). Swojego głosu użyczał w takich produkcjach jak: „Kopciuszek – inna historia” (2012), „Avengers” (2012), „Lorax” (2012), „Muppety” (2011), „Smerfy” (2011), „Kubuś i przyjaciele” (2011)
Tu bardzo fajnie opisana sceneria
Scenariusz „Krainy lodu” wymagał osadzenia akcji w monumentalnej scenerii gór, śniegu, lodu i zamków. Autorzy filmu ponownie nawiązali w tej kwestii do baśni Hansa Christiana Andersena, która dzieje się w Skandynawii. Zespół produkcyjny tworząc fikcyjne królestwo Arendelle wykorzystał szczegóły z krajobrazu Norwegii. Położone jest ono nad fiordem i spotkać można tam charakterystyczne budowle, takie jak kościoły słupowe. Strome, majestatyczne góry stanowią idealne tło dla przygód Anny i Kristoffa.
Reżyser Chris Buck wyjaśnia: „W pewnym sensie jest to film drogi, więc sceneria stanowi integralny element opowieści. Jednym z moich pierwszych mentorów był Eric Larson, jeden z Dziewięciu Staruszków Disneya (Disney’s Nine Old Men). Zawsze powtarzał: Świat, który tworzymy nie musi być prawdziwy, ważne żeby był wiarygodny. A więc, o ile sceneria tego filmu w założeniu nie jest repliką skandynawskiego krajobrazu, bo chcieliśmy stworzyć jego własną wersję, to widzowie będą postrzegali ją jako coś znajomego.”
Kierownik artystyczny Michael Giaimo dodaje: „Chcieliśmy stworzyć intymny świat posiadający magiczną i dynamiczną scenerię, który mógłby być łatwo rozpoznawalny przez kolejne pokolenia widzów. W Norwegii znaleźliśmy kulturowe tło, jakiego
wcześniej nie eksplorowaliśmy. Pomyśleliśmy zatem: Fajnie byłoby połączyć monumentalną przyrodę, architekturę i estetykę kostiumów ludowych tego kraju. Można odnieść wrażenie, że świat ten pochodzi z disnejowskiego klasyka, jednak jest on całkowicie inny”.
Giaimo i jego zespół inspirowali się norweskim bunadem – tradycyjnym bogato zdobionym i kolorowym strojem ludowym. W całym filmie przewija się też rosemaling, styl zdobnictwa ludowego występujący w różnych okresach historii Norwegii. Widzowie odnajdą go na ubraniach, w architekturze, a nawet w magicznych lodowych tworach Elsy.
Już na wczesnym etapie pracy nad filmem jego twórcy wiedzieli, że po ujawnieniu tajnego daru Elsy, dziewczyna wykorzysta magię do zbudowania majestatycznego pałacu lodowego. Jak opowiada producent Peter Del Vecho: „Wysłaliśmy kilku przedstawicieli zespołu produkcyjnego do znajdującego się w Quebeku Hotelu Lodowego. Ich zadaniem była obserwacja gry światła na śniegu i lodzie”.
Budowla ta powstaje co roku od nowa i stoi tylko przez cztery miesiące. Do jej stworzenia potrzeba 15 000 ton śniegu i 500 000 ton lodu. Grubość niektórych ścian przekracza 1 metr. „Jest tam zimno” – opowiada Chris Buck. „Światło słoneczne rozszczepiające się w lodzie jest niesamowite. Od kiedy to zaobserwowaliśmy, wiedzieliśmy, że pałac Elsy będzie spektakularny”.
Ale zadanie nie było łatwe. Jennifer Lee opowiada: „Nad opracowaniem technologii niezbędnej do zrealizowania jednego tylko ujęcia, w którym Elsa buduje swój pałac pracowało 50 ludzi. A jest ono tak skomplikowane, że każdą klatkę renderuje się przez 30 godzin. To jest doskonały przykład pracy, jaką zespół włożył w tę produkcję. I to naprawdę widać. Film jest naprawdę piękny!”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Mamy nadzieję, że podoba wam się post! Wyraźcie swoją opinie, swoje spostrzeżenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Mamy nadzieję, że podoba wam się post! Wyraźcie swoją opinie, swoje spostrzeżenia!